HÜSEYİN TOKSÖZ

Okuduğunuz makale
ŞİŞLİ BELEDİYESİ STRATEJİK PLANINA ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM
Anasayfa   /    Köşe Yazarları   /    Hüseyin Toksöz   /    ŞİŞLİ BELEDİYESİ STRATEJİK PLANINA ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM

16 Temmuz 2021 - 20:06

huseyin@kentimsisli.com.tr

Hüseyin Toksöz

HÜSEYİN TOKSÖZ

ŞİŞLİ BELEDİYESİ STRATEJİK PLANINA ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi Kanunu ve 5393 Sayılı Belediye Kanunu uyarınca; nüfusu 50 binin üzerindeki bütün belediyeler, kalkınma planları, programlar ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde misyon ve vizyonlarını oluşturmak, amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve faaliyetlerin izleme değerlendirmesini yapmak üzere Bütçelerine de esas teşkil edecek katılımcı yöntemlerle Stratejik Planlarını hazırlamakla yükümlüdürler.

Şişli Belediyesi de 2020-2024 yılları Stratejik Planında Hak temelli, katılımcı, erişilebilir hizmet, toplumsal eşitlik, şeffaflık ve hesap verilebilir bir Belediyeciliği kendine misyon almış,

Aynı zamanda Şişlide yaşayan komşularının kendilerini güvende ve özgür hissettikleri, kültür- sanatın Şişlinin 25 mahallesini zenginleştirdiği, komşularıyla birlikte yönetilen bir Şişliyi hayal etmiş vizyon olarak benimsemiştir.

Belediyeler şehrin geleceğini yönlendirebilmek üzere iki temel araç kullanır:

  1. Şehirdeki konut, sanayi, turizm, ulaşım yeşil alan ve dinlence gibi çeşitli işlevlerin mekân üzerindeki dağılımını ve yerleştirilmesini sağlayan İmar Planlaması
  2. Belediye kurumunun yetki, görev ve sorumlulukları çerçevesinde kaynak kullanım önceliklerini belirleyen Stratejik Planlama.

Stratejik planlama, kaynakların şehrin önceliklerine uygun olarak dağıtımına imkan sağlayan, temel enstrümanlardan biridir.

Belediyeler  mevzuatları  uyarınca  İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı, kentsel Dönüşüm, Tapu-Mülkiyet Problemlerinin çözümü, coğrafî ve kent bilgi sistemleri, çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık, zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans, şehir içi trafik, defin ve mezarlıklar, ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar, konut, kültür- sanat, turizm- tanıtım, gençlik ve spor,  öğrenci yurtları, kreş gündüz bakım evleri, sosyal hizmet ve yardım, nikâh, meslek ve beceri kazandırma, Devlete ait okulların imalatı bakım ve onarımı, ibadethanelerin yapımı bakım ve onarımı, ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi gibi birçok hizmetleri  yapar veya yaptırır.

Bu denli geniş bir konuda Stratejik Plan olmadan hizmet üretmek, günümüz koşullarında imkansız hale gelmiştir. Bu nedenle stratejik planlama çalışmalarının, mahalle sakinlerinin sivil toplum örgütlerinin uzmanların da olduğu Belediyenin iç ve dış paydaşlarının mümkün olan en geniş katılımıyla gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Şişli Belediyesi de buna uygun olarak Muammer Keskin Başkanlığında 25 mahallede toplantılar yaparak her mahallenin problemlerini ve taleplerini almış Katılımcı Belediyecilik anlayışıyla 188 Dernek ve vakıf temsilcisiyle görüşülmüş, fikirleri alınmış aynı zamanda 2500 kişiyle de anket çalışması yapılarak yol haritası belirlenmiştir.31 Mart 2019 Yerel seçimlerinden 6 ay sonrada bu görüşler dikkate alınarak plan hazırlanıp Belediye Meclisinde onaylanmış  25 Eylül 2019 tarihinde kamuoyuna açıklanmıştır.

Bu yol haritasının Başkanın seçilmeden önce seçim propagandasında mahalle sokak ve meydanlarda verdiği vaatleriyle de uyumlu olması beklenir.

Biz bu yazımızda Planın Kentleşme Başlığı altındaki 4 Nolu Amaç ve Hedefler kısmına yönelik gördüğümüz eksikleri ve önerilerimizi paylaşacağız.

-Kısaca 5 Amaç ve 32 hedef diyebileceğimiz Şişli 2020-2024 Stratejik Planında görece Ekonomik ve Sosyal açıdan geri kalmış dezavantajlı mahallerine (Mahmut Şevket Paşa, Kuştepe, İzzetpaşa, Yayla) yönelik pozitif ayrımcılık desteğini Başkanın mahalle toplantılarındaki söyleminin aksine maalesef göremiyoruz.

-Bu mahallelerin temel beklentileri olan Tapu Mülkiyet Problemlerinin çözümü ve beklenen İstanbul Depremine karşı yaşanabilir İmar sorunları çözülmüş yeşil doğayla iç içe Yerinde Kentsel Dönüşümün mahallelerde söylenenin aksine Stratejik Planda göremiyoruz.

-Planda Kuştepe ve İzzetpaşa mahallerimizin adı geçmesine rağmen maalesef nüfus yoğunluğu ve riskli binaların çokluğu nedeniyle en acil olması gereken mahallerden Mahmut Şevket Paşa Mahallesinin Mülkiyet sorununa hiç değinilmemiş olması önemli bir eksikliktir.

-Mahallenin yaklaşık yarısının henüz Tapuları verilmedi. 2981 sayılı Kanuna göre 1984 yılında mahalle sakinlerini Hak sahibi yapan ve Tapuya esas teşkil eden Tapu Tahsis Belgelerinin makul bedelle Tapu Senedine dönüştürülmesiyle ilgili İBB ve Milli Emlak ta girişimlerde bulunulacağına dair sözü Başkanın mahallelerde söylediğinin aksine Plan Hedeflerine konulmaması üzücü.

Planın Hedeflerinin revize edilerek ve geliştirilerek dezavantajlı bu mahallerimizin sorunlarını çözmek için Başkanımızın cesaretle kollarını sıvamasını ve bir adım öne çıkmasını bekliyoruz.

Stratejik Plan üzerine analizlerimizi Şişli Halkıyla paylaşmaya devam edeceğiz.

Dostça Kalın.

MAKALEYE YORUM EKLEYİN

X

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen ziyaretçilere aittir.

X

Makaleye hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.

GÜNÜN MANŞETLERİ

FOTO GALERİ