İETT’NİN PANDEMİ PROBLEMİ! TOPLUM 26 Temmuz 2020 - 01:25 0
Deneyimli Bürokrat Müfit Yetkin Kimdir? Müfit Yetkin 1962 yılında Adıyaman’da doğdu, ilk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. Kabataş Erkek Lisesi, Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi İktisat Bölümünü mezunu olup İngilizce bilmektedir. İş hayatı; Malatya, Sakarya, İstanbul’da Maliye Bakanlığı Defterdarlığı, Denetim Elemanı olarak çalıştı. Özel sektörde, satış müdürlüğünün yanı sıra Emlak Müşavirliği kurucu ve yönetim kurulu üyeliği. Adalet Komisyonunda Gayrimenkul bilirkişiliği görevi (halen devam etmektedir). Aynı zamanda iyi bir sivil toplum gönüllüsü olarak; Sakatlar Derneği fahri ikinci başkanlığı, Beşiktaş İş adamları Derneği Yöneticiliği, İstanbul Yaşam Derneği Kurucusu ve yöneticiliği, BJK Kongre Üyeliği, TAYGİAD Denetim Kurulu Başkanlığı görevlerinin üstlenen Müfit Yetkin evli ve bir çocuk babasıdır.
YETKİN: Valilik ve İl Hıfzıssıhha Kurulu tarafından belirlenen yolcu taşıma limitlerini uygulamak en çok karşılaştığımız sorun. Son kararlara göre otobüslerde koltuklar artı ayakta yolcu kapasitesinin yarısı kuralı getirildi. Vatandaşlar işlerine yetişebilmek için otobüslerin ne kadar dolu olduğuna bazen aldırış etmiyor. Kapasitesi dolan araçlar duraklarda ön kapılarını açmıyor, orta ve arka kapılar inen yolcu için açılınca duraktaki yolcular bu kapılara hücum ediyor. Şoförlerimizin asıl görevi, belirlenen güzergahta yolcuları en güvenli şekilde varacakları yere ulaştırmak olduğu halde, düzenli olarak yolcu sayısını takip etmek zorunda kalıyorlar. Bazen sayılar takip edilemez hale geliyor. Bu kez yolcularla şoförler karşı karşıya gelebiliyor. Ve yolcu sınırı aşılmış vaziyette denetime takılırsa, emniyet görevlileri şoförlere ceza kesebiliyor. En çok karşılaştığımız sorun budur. KENTİM: İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisi’nin Toplu ulaşımla ilgili aldığı kararlara ek olarak sizin aldığınız önlemler neler? YETKİN: Kurulun kararı yeterince ayrıntılı. Yolcu sayısındaki kısıtlama dışında, otobüslerde dezenfektan bulundurma zorunluluğu, otobüslerin düzenli olarak dezenfekte edilmesi, bizim zaten düzenli olarak yaptığımız çalışmalardı. Biz ek önlem olarak şoför kabinlerini daha güvenlikli hale getirmek, yolculardan izole etmek noktasında bir çalışma yürütüyoruz. Salgının ilk günlerinde hızlıca yaptığımız bu izole işlemini daha kaliteli malzemelerle kalıca hale getirmek gibi bir çalışmamız var.
YETKİN: İETT personeli düzenli olarak kurum içi eğitimden geçiriliyor. Maalesef pandemi nedeniyle bu eğitimler bu sıralarda sadece dijital ortamlarda yapılabiliyor. Pandemi döneminde hijyen kuralları, yolcularla temas ve diyalog konusunda şoför kabinlerindeki bilgi ekranlarından şoförlere düzenli hatırlatmalar yapılıyor. Ayrıca SMS ve mail yoluyla da gerekli bilgilendirmeler yapılıyor. Ayrıca daha önceden başlattığımız şoförlere psikolojik destek konusundaki çalışmalarımız da devam ediyor. Kurum psikologları telekonferans yoluyla çalışanlarımıza pandemi endişesiyle baş etme, stresle başa çıkma konusunda destek sağlıyorlar. KENTİM: enVision ödülü… İETT çalışanlarına bu bilinci nasıl oturttunuz? YETKİN: Ofislerde kağıt kullanımını azaltmak, resmi veya kurum içi yazışmaları elektronik ortama taşımak stratejik bir karardı ve kurum geçmiş yıllarda başarıyla bu geçişi gerçekleştirdi. Çalışanlarımız iş yürütme biçimlerini doğal olarak elektronik ortama uyarladılar. Bu sayede kurum binlerce ton atığı daha oluşmadan engellemiş oldu. Kurum olarak su ve karbon ayak izini azaltma noktasında da başarılı çalışmalar yürüttük. Gelecek kuşaklara miras bırakacağımız dünyanın yaşanmaz hale gelmeye başlaması insanlık olarak en büyük sorunumuz. Her kurum, özellikle karbon salımı yüksek olan her işletme bu konuda belirli bir dönüşüm planına sahip olmak zorunda. Biz de kendimizi başarılı bulsak da bu konuda daha yolun başında sayılırız. KENTİM: Şişli bölgesi, güzergah ve duraklar ile ilgili ne söylemek istersiniz. Özellikle durak yerleri doğru noktalarda mı? YETKİN: Toplam 13 bin 708 durakta, 828 hatta, 6 bin 274 otobüs, 600 metrobüs aracıyla hizmet veriyoruz. İETT’nin planlama birimleri vatandaşlardan ve muhtarlıklardan gelen talepleri değerlendirerek yeni bir hat açma ihtiyacı olup olmadığına bakıyor. Filo durumu ve yakındaki hatlar da göz önünde bulundurularak yeni hat açılmasına karar veriliyor. Hat açılmadan önce hatta hangi durakların olacağı da planlama birimleri tarafından belirleniyor. Burada duraklar arasında 500 metre mesafe olmasına, okul, alış veriş merkezi vs gibi yoğun kullanım ihtiyacına göre karar veriliyor. Zaman içinde otobüs duraklarının yeri konusunda şoförlerden veya işletme birimlerinden farklı değerlendirmeler gelirse ona göre yeni düzenlemeler de yapılabiliyor. Şişli özelinde de süreç bu şekilde ilerliyor. KENTİM HABER MERKEZİ
X
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadış, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşaılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her trlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen ziyaretçilere aittir.
X
Habere hi yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
BAKMADAN GEÇMEYİN
GÜNÜN MANŞETLERİ FOTO GALERİ
SON DAKİKA HABERLERİ
|